Derfor bruker de Sparebanken Møre:
Tett på gode rådgivere
En stor jobb i 2006 ble årsaken til at kaispesialisten A. Våge AS ble kunde i Sparebanken Møre, og siden har de vært her.
— I 2006 var vi i vekst og skulle gi et tilbud på en stor jobb til Statens Vegvesen (SVV) hvor SVV krevde at vi hadde en viss andel av kontraktsummen i frie likvider. På det tidspunktet hadde vi ikke slike summer stående, og trengte derfor en rask tilbakemelding fra vår daværende bank om at de ville stille opp. Banken greide aldri å gi oss en tilbakemelding mens Sparebanken Møre ga oss en positiv tilbakemelding på dagen. Dette ville de være med på, forteller daglig leder Askjell Våge.
Den Voldabaserte bedriften har nå 18 års positiv erfaring som næringslivskunde hos Sparebanken Møre.
Over 160 betongkaier
A. Våge AS ble startet av gründer Aksel Våge i 1955 og har siden da drevet i bransjen bygg og anlegg. Askjell overtok selskapet i 2004 og spisset virksomheten mot store betongkonstruksjoner og kaianlegg. De har blant annet bygd over 160 betongkaier i forskjellige størrelser fra 300 til 3000m2. Bedriften med 23 ansatte, tre lærlinger og stort fokus på HMS, er i dag et datterselskap av Våge Industri AS.
Ta kontakt med oss
Avgjørende for å lykkes
A. Våge AS har en fast kunderådgiver, som de ofte er i kontakt med, både når det kommer til de daglige praktiske sakene, men også forvaltning. I tillegg har de god kontakt med flere fagpersoner, som alle gir raske svar og tilbakemeldinger.
— Vi har fortsatt å bruke Sparebanken Møre fordi de har gitt oss kjempegod oppfølging og har gode rådgivere. I vår bransje er det alltid korte frister, og vi må være dyktige på å fornye oss og snu oss fort. Det er derfor viktig at våre samarbeidspartnere kan gjøre det samme. Å ha en bank med kort vei til beslutninger er avgjørende for å lykkes, forteller Askjell.
Gode grunner til å velge oss
Gjensidig tillit
— Askjell har god kontroll og struktur på det han holder på med, og vi har full tillitt til han og selskapet. Samtidig leverer han også raskt det som blir etterspurt fra vår side, sier Liv Marit Øvrelid, seniorrådgiver Søre Sunnmøre Næringsliv og rådgiver for A. Våge.
Hun beskriver bedriften som en svært positiv, tillitsvekkende og aktiv kunde som banken setter stor pris på å ha i sin portefølje.
Viktige og gode produkter for eiendom og entreprenør
Kort varsel og tett på
A. Våge AS ønsker å ha en lokal bank hvor de kan treffe saksbehandler og andre i banken på kort varsel. Daglig leder Askjell er veldig rask til å ta kontakt med banken for diskusjoner rundt eventuelle nye case de jobber med. Han er tidlig ute og informerer og diskuterer med banken om ulike finansielle løsninger.
— Vi har svært god erfaring og oppfatning av de rådgiverne som er knyttet til oss. Både på den daglige drifta og på forvaltning. Dessuten har banken alltid vært imøtekommende når vi har hatt behov for finansiering, og gitt oss god oppfølging og gode vilkår, sier Askjell om kundeforholdet.
Typiske ting de bruker banken eller rådgiveren til er hjelp til å opprette nye selskap, daglig rådgivning i forhold til lån og leasing, inn- og utgående betaling og aktiv forvaltning. De benytter både nettbank bedrift og kredittkort fra Sparebanken Møre.
Vi bidrar til at våre næringslivskunder lykkes
For å være en pådriver for skaperkraft må vi sette oss ekstra godt inn i hverdagen til våre næringslivskunder, akkurat der de holder til. For kunnskap skaper suksesser.