Gå til sbm.no
Bilde fra fjorårets prisutdeling under Call Center Dagene 2019. Foto: Sparebanken Møre

Kundeservice i Sparebanken Møre

Vinner av Kundeserviceprisen 2020

I 2018 kom bankens kundesenter på tredjeplass blant bankene som deltok. I 2019 ble det seier og i år gjentok de bragden med seier for andre år på rad.

Årlig deltar banken på konferansen Call Center-dagene i Oslo. To dager med relevant innhold på kundeservicebransjens største møteplass gir faglig påfyll, noe som til slutt kommer bankens kunder til gode. I løpet av disse dagene deles også Kundeserviceprisen «Best i test» ut. Konferansen gjennomføres senere i år, men selve kåringen av Kundeserviceprisen ble gjennomført live via streaming 7.mai.

I fjor gikk Kundeservice i Sparebanken Møre helt til topps, etter en tredjeplass i 2018. 

- Vi er stolte av at vi i år igjen har nådd toppen av pallen. Det jobbes knallhardt for å tilby kundene våre rask og god hjelp via kanalene våre, og prisen bekrefter at vi lykkes, forteller leder for Kundeservice, Vibeke Skår Klock.

Mystery calls
Kundeservice i Sparebanken Møre består av over 30 ansatte, som hver dag er i kontakt med over 1300 mennesker gjennom chat, Facebook, e-post og telefon.

Kundeserviceprisen «Best i Test» er basert på flere henvendelser gjort av "mystery-shoppere" og stikkprøver. Kundeservice i Sparebanken Møre har siden november, fått såkalte «Mystery calls». Hvert kundesenter som er med i kåringen har blitt kontaktet av 25 ulike mystery shoppere i de ulike kommunikasjonskanalene hvert enkelt kundesenter har.

Målingen har fokus på hvordan kundene blir mottatt og hvordan henvendelsen blir håndtert, i tillegg til den totale kundeopplevelsen. Undersøkelsen gjennomføres av selskapet SeeYou.

 Best i test kommer kundene til gode 
- Vi får daglig gode tilbakemeldinger fra kundene våre på at vi gjør en god jobb, sier Vibeke. 

- Ved å være med på denne målingen får vi i tillegg helt konkrete tilbakemeldinger på hva vi gjør bra, og hva vi bør utvikle videre. Vi er med på dette fordi vi hele tiden ønsker å forbedre oss og levere gode kundeopplevelser for alle som tar kontakt med oss, forteller Vibeke. 

I mange bransjer oppleves Kundeservice ofte som å måtte slå seg frem i en jungel av valg og tastrykk. Sparebanken Møre ønsker å være direkte og personlige. 

– Selv om vi i bank arbeider med penger, så handler det om mennesker. Her får kundene direkte kontakt, og vi har ingen tastevalg. Kundene våre treffer raskt vennlige og svært dyktige folk, mener Vibeke.

–  Vi vil at kundene skal kunne høre at vi smiler når de kontakter oss! Det skal være personlig, kunden er alltid i fokus og vi ønsker å ta godt vare på alle som en. Det skal sitte i veggene her, sier Susann Fiskerstrand Hessen, avdelingsleder hos Kundeservice. 

– Vi er svært fornøyd og stolt over førsteplassen, men gleder oss likevel til å få årets rapport og sette i gang med å heve oss enda et hakk, avslutter Susann.


Flere artikler i kategorien Privatøkonomi