Gå til sbm.no
Beate Gjerde Mork, leder banksjef PM Stab og Cecilie Bjørnøy, fagsjef Produkt og Tjenesteutvikling.Beate Gjerde Mork og Cecilie Bjørnøy, er begge opptatt av at nye digitale tjenester skal være effektive og fleksible for kundene. Men begge understreker at å utvikle den personlige kontakten med kundene også er et satsingsområde.

Digitale muligheter:

Nå er du banken

Fra sofakroken hjemme kan du endre forfallsdato, betale ned ekstra eller endre belastningskonto for lånet ditt.

Disse nye digitale mulighetene lanseres nå av Sparebanken Møre, og du kan styre det hele selv i nettbanken eller mobilbanken. Du er banken, og med mobilbank har du banken lett tilgjengelig rett i lomma, døgnet rundt.

Lån fra sofakroken
Er du på jakt etter lån kan du også sitte hjemme i sofakroken og søke om det. Du kan innhente skatte- og lønnsdata elektronisk til lånesøknaden og hente opp eiendommer som du har som sikkerhet for lånet. Etter at søknaden har vært innom en rådgiver, kan du signere lånepapirene elektronisk. Trenger du hjelp kan du chatte med kundeservice, eller bestille møte med rådgiver.

Nye spennende tjenester
– Kundene får økt fleksibilitet ved at de både kan søke og gjøre endringer på lånet sitt uten å være avhengig av bankens åpningstider, sier Cecilie Bjørnøy, fagsjef for produkt og tjenesteutvikling og prosjektleder for automatisering og selvbetjening av kredittprosessen i Sparebanken Møre.

– Sparebanken Møre jobber kontinuerlig for å forbedre digitale løsninger for kundene sine, og banken er godt fornøyd med utviklingen av blant annet den nye mobilbanken som ble lansert i sommer. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger fra kunder som har tatt i bruk mobilbanken. Det er veldig kjekt at vi gjennom den kan lansere nye og spennende tjenester fortløpende, som kundene tar i bruk, sier Bjørnøy.

Mobilen
Alle tjenester tilpasses både nettbank og mobilbank, men mange foretrekker mobilen og det forteller om en endring i bruksmønsteret.

– Det betyr at vi må tenke smartere og tilpasse flere typer tjenester til mobilen i lomma, sier Bjørnøy.

Beate Gjerde Mork, leder banksjef PM Stab og Cecilie Bjørnøy, fagsjef Produkt og Tjenesteutvikling, tester de nye selvbetjente banktjenestene.

Gjør det selv 
Banken opplever at mange kunder ønsker å gjøre mer selv, akkurat når det måtte passe dem. I en hektisk hverdag er det fint å få anledning til å utføre flere typer tjenester utenom bankens åpningstid.

– Når vi jobber med nye tjenester og løsninger, tenker vi først og fremst på å skape gode kundeopplevelser med enklere tilgang til flere tjenester. Gjøre tjenesten lette å bruke og at de gir større valgfrihet og fleksibilitet for kundene, forklarer Cecilie Bjørnøy. 

Personlig kontakt
Selv om de digitale mulighetene og tjenestene blir stadig flere, er Sparebanken Møres rådgivere  fortsatt svært tilgjengelige på telefon eller i banken, om man ønsker rådgivning eller har andre spørsmål. 

- Selv om det er viktig å henge med i den digitale utviklingen så er personlig kontakt og gode relasjoner til kundene våre fortsatt det viktigste, avslutter Beate Gjerde Mork.

Flere artikler i kategorien Privatøkonomi