Gå til sbm.no
For femte året på rad er Sparebanken Møre kåret til Norges beste på kundeservice i kategorien bank, - her under prisutdelingen i Oslo.

Sparebanken Møre vant for femte gang på rad:

Norges beste kundeservice

For femte året på rad er Sparebanken Møre kåret til Norges beste på kundeservice og vinnere av "Kundeserviceprisen" Best i test, i kategorien bank.

– Jeg er så imponert og stolt av de flinke folka som jobber på Kundeservice. Fantastisk kjekt nok en gang å få bevist at Sparebanken Møre virkelig leverer gode kundeopplevelser, sier Susann Fiskerstrand Hessen, Teamleder for kundeservice som sørger for at bankens over 100 000 personkunder får den beste bankservicen i hele landet.

Stolt Nydal
En stolt Administrerende direktør Trond Lars Nydal mener kundeservice i Norgestoppen er et kvalitetsstempel for banken, og bankens satsing på gode kundeopplevelser:

– For å være en attraktiv og relevant bank, må vi lykkes med å treffe kundenes behov og finne balansen mellom selvbetjening og menneskelig kontakt. Vi satser for fullt på et godt samspill mellom kontaktflatene våre, noe kundene gir svært gode tilbakemeldinger på, sier Nydal.

Knallhard konkurranse
I år var konkurransen tøffere enn noen gang. Hele 20 banker kjempet om å den gjeve prisen Norges Beste Kundeservice i Bank. Best i test-prisen blir delt ut på bakgrunn av resultater fra en omfattende undersøkelse med bruk av testere – gjennom såkalte Mystery Calls – som henvender seg til bankene over tid. De har en lang sjekkliste med hovedfokus på hvordan kundene blir mottatt, hvordan henvendelsen blir håndtert og på den totale kundeopplevelsen.

Handler om mennesker
– Kunden er alltid i fokus fordi det er kundene vi lever av. Vårt mål er å være knallgode på kompetanse, men vi vil også at kundene skal kunne høre at vi smiler når de kontakter oss, forteller Susann Fiskerstrand Hessen.

Ambisjonen er å være landets beste finansielle kundesenter hvert år. De har de nå bevist 5 år på rad. Kvalitet i svarene og korte svartider på chat og e-post vanket det også priser for under utdelingen.

Hjelp på første forsøk
Sparebanken Møres kundeservice skal være lett tilgjengelig, direkte og personlig. Ingen tastevalg, rett på sak og kunden skal få hjelp på første forsøk. Ambisjonen er å være landets beste finansielle kundesenter hvert år. Det har de nå bevist 5 år på rad. Korte svartider og kvalitet i svarene er det også på chat og e-post, for her vanket det også premier for «Best i test».

– Kundene skal merke at de er kunder i Sparebanken Møre. Vi er ikke som alle andre, og det er vi stolte av, sier Susann Fiskerstrand Hessen.

Kvalitetsstempel
Kundeservice er bankens største avdeling med over 40 ansatte, som alle ifølge teamlederen brenner for å skape gode kundeopplevelser og hele tiden ønsker å utvikle seg selv, vår egen kundeservice og banken generelt.

– At vi er helt i Norgestoppen år etter år er utrolig inspirerende, sier Susann Fiskerstrand Hessen som sammen med Vibeke Skår Klock, har stått i spissen for alle bankens fem seiere. 

– Kundene skal merke at de er kunder i Sparebanken Møre. Vi er ikke som alle andre, og det er vi stolte av, sier Susann Fiskerstrand Hessen.

Kundeserviceprisen

Kundeserviceprisen – «Best i test» – fokuserer på kundeopplevelsen du får som privatkunde, eller når du ønsker å bli kunde og vil opprette et kundeforhold. Undersøkelsen gjennomføres hvert år av analyseselskapet SeeYou og deles ut i forbindelse med Call Center Dagene, i regi av kompetansesenteret Confex.

Flere artikler i kategorien Privatøkonomi