Åpner kontor i Oslo
Første kontor utenfor fylkesgrensen
Sparebanken Møres historie strekker seg 180 år tilbake i tid. Sammen med mennesker og bedrifter har banken bygd bærekraftige lokalsamfunn på Nordvestlandet. Nå rigges det for videre vekst og utvikling.
Nytt kontor og markedsområde
Mange beholder bankforbindelsen sin når de flytter ut for å studere eller jobbe. Når disse etablerer familie og får barn blir også de ofte kunder i samme bank som sine foreldre. Sparebanken Møre har et stort antall privatkunder på Østlandet, og antallet er stadig økende. Banken vil derfor etablere et nytt rådgivningskontor som vil ha Oslo og Viken som sitt markedsområde. Dette blir Sparebanken Møres 27. kontor.
- Etableringen er et ledd i å komme nærmere de kundene vi allerede har, samtidig som vi ønsker å styrke veksten. Et nytt kontor sentralt i Oslo gir oss gode forutsetninger til å pleie de som allerede er kunder i banken, men også til å ta imot nye kunder, forteller Elisabeth Blomvik, leder Divisjon Personmarked i Sparebanken Møre.
- Vi opplever at flere og flere kunder ønsker å møte oss fysisk, og ved å åpne et nytt rådgivningskontor kommer vi nærmere kundene våre og kan tilby tilpasset rådgiving til nye og eksisterende kunder på Østlandet, forteller Elisabeth.
En bit av Nordvestlandet
Sparebanken Møre er den største selvstendige og alliansefrie sparebanken på Nordvestlandet.
- Forretningsmodellen vår er den samme og Nordvestlandet er fortsatt vårt primære markedsområde. Den store kundegruppen vi har utenfor eget fylke vitner om at vår måte å drive bank på er attraktiv. Vi opplever at mange utenfor Nordvestlandet også setter pris på å være kunde i en bank som har høy servicegrad, konkurransedyktige betingelser og som tilbyr personlig rådgivning fra noen som kjenner dem, forteller administrerende direktør i Sparebanken Møre, Trond Lars Nydal.
- Som selvstendig sparebank har vi korte beslutningsveier, vi snur oss raskt og som kunde får du en egen rådgiver som kjenner deg. Alle våre rådgivere kan hjelpe deg med alt innen bank og forsikring, og det skal være lett å komme i kontakt med oss. Til nye kunder på Østlandet kan vi tilby en bit av Nordvestlandet. Vi ønsker å ta med oss det beste fra vår historie som en regional sparebank og være en nær og tilgjengelig bank også på Østlandet, forteller Trond Lars.
Personlig rådgivning og gode digitale løsninger
Sparebanken Møre er opptatt av relasjoner og de fleste av bankens eksisterende kunder på Østlandet har allerede egen rådgiver.
- Er du kunde i Sparebanken Møre og bor på Østlandet beholder du selvsagt rådgiveren du allerede har, men alle kundene våre er hjertelig velkommen til å bruke både rådgivningskontoret i Oslo og alle våre kontor på Nordvestlandet. Du bruker banken slik det er best for deg, understreker Elisabeth.
Digitale tjenester i bank er litt som «melk og brød» i en dagligvarebutikk. De digitale varene må være på plass som en del av den totale kundeopplevelsen. Derfor er vi opptatt av å utvikle brukervennlige og effektive digitale verktøy for kundene.
Klart i løpet av kort tid
Samtidig som det rekrutteres nye medarbeidere er arbeidet med å finne et egnet lokale sentralt i Oslo sentrum i gang. Rådgivningskontoret vil være åpent for avtalte møter, og målet er å åpne i løpet av kort tid.