Gå til sbm.no
Opplever du utfordringer med å aktivere den nye BankID-appen? Her finner løsning på de tre mest vanlige problemstillingene.

Trenger du hjelp til å

Aktivere BankID appen?

Du er ikke alene - det er faktisk flere som opplever utfordringer med å aktivere den nye BankID-appen. Vi har snakket med Kundeservice om hva som er de mest vanlige problemstillingene kundene våre melder tilbake om. Kanskje finner du hjelp her?

  • Jeg får feilmeldingen: «Banken din støtter ikke BankID-app».

Sparebanken Møre støtter appen, men feilmeldingen betyr at du ikke har en aktiv BankID hos oss. For å kunne ta i bruk appen må du ha en aktiv BankID. For å sjekke om du har aktiv BankID hos oss må du gjøre følgende: Logg deg inn i nettbanken, velg meny og BankID under innstillinger. Har du en aktiv BankID ser det ut som på bildet under. Har BankID-en «gått ut på dato» kan du aktivere den igjen. Har du aldri hatt BankID kan du bestille det her.

Når det er gjort; da kan du prøve å aktivere BankID appen på nytt, men vær oppmerksom på at det kan ta minst 30 minutter fra du aktiverte BankID til du kan aktivere appen.

  • Jeg husker ikke BankID-passordet mitt. Jeg har tastet feil BankID-passord så mange ganger at den er sperret.

Dette løser du enkelt! Bruk nettleseren på PC, Mac, nettbrett eller mobilen for å logge deg inn i nettbanken. Det er ikke mulig å endre passord via mobilbank-appen. Velg logg på nettbanken og BankID som innloggingsmetode. Klikk på Glemt BankID-passord. Deretter må du identifisere deg enten med BankID på mobil eller ved å svare på noen kontrollspørsmål. (Vår erfaring er at kontrollspørsmålene kan være detaljerte og litt vanskelige å svare på.) Når du har identifisert deg får du tilsendt et midlertidig passord som du bruker til innlogging. I innloggingsprosessen blir du bedt om å lage deg et nytt personlig passord

  • Skulle ønske at banken kunne gi meg en bruksanvisning for aktivering av BankID appen.

Det kan vi levere! Her finner du både bruksanvisning på aktivering og hvordan bruke appen.

Opplever du fortsatt problemer - ta kontakt med kundeservice - vi hjelper deg gjerne. Lykke til!

Flere artikler i kategorien Privatøkonomi