Gå til sbm.no
Kundeservice i Sparebanken Møre vant for sjette gang på rad.

Kundeservice vant to priser:

Best i test

For sjette året på rad er Sparebanken Møre kåret til vinner av "Kundeserviceprisen" Best i test, i kategorien bank.

– Jeg er så imponert og stolt av de flinke folka som jobber på Kundeservice. Fantastisk kjekt nok en gang å få bevist at Sparebanken Møre virkelig leverer gode kundeopplevelser, sier Lisa Malen Fjørtoft. Lisa Malen er Teamleder for Kundeservice Personmarked som sørger for at bankens over 100 000 personkunder får den beste bankservicen i hele landet.

Kvalitetsstempel 

Kundeservice og Næringsbasen er bankens største avdeling med over 50 ansatte, som alle ifølge leder, Synnøve Flatjord Ring, brenner for å skape gode kundeopplevelser og hele tiden ønsker å utvikle seg selv, vår egen kundeservice og banken generelt.

– At vi er helt i Norgestoppen år etter år er utrolig inspirerende, sier Fjørtoft som sammen med flere andre medarbeidere var til stede under kåringen tirsdag 14. mai.

Vant to priser 

Best i test-prisen blir delt ut på bakgrunn av resultater fra en omfattende undersøkelse med bruk av testere – gjennom såkalte Mystery Calls – som henvender seg til bankene over tid. De har en lang sjekkliste med hovedfokus på hvordan kundene blir mottatt, hvordan henvendelsen blir håndtert og på den totale kundeopplevelsen.

I tillegg til å vinne i kategorien bank, vant også bankens kundesenter prisen «Best på Tjenester». Dette på tvers av alle bransjene som var med i kåringen.

Handler om mennesker 

 – Kunden er alltid i fokus fordi det er kundene vi lever av. Vårt mål er å være knallgode på kompetanse, men vi vil også at kundene skal kunne høre at vi smiler når de kontakter oss, forteller Fjørtoft. 

Ambisjonen er å være landets beste finansielle kundesenter hvert år. De har de nå bevist 6 år på rad.

Hjelp på første forsøk 

 Sparebanken Møres kundeservice skal være lett tilgjengelig, direkte og personlig. Ingen tastevalg, rett på sak og kunden skal få hjelp på første forsøk. Ambisjonen er å være landets beste finansielle kundesenter hvert år. Det har de nå bevist 6 år på rad.

– Kundene skal merke at de er kunder i Sparebanken Møre. Vi er ikke som alle andre, og det er vi stolte av, sier Fjørtoft. 

– Kundene skal merke at de er kunder i Sparebanken Møre. Vi er ikke som alle andre, og det er vi stolte av, sier Fjørtoft.

Kundeserviceprisen

Kundeserviceprisen – «Best i test» – fokuserer på kundeopplevelsen du får som privatkunde, eller når du ønsker å bli kunde og vil opprette et kundeforhold. Konkurransen har deltagere i flere bransjer, og er arrangert av Seeyou og Kundo.

Flere artikler i kategorien Privatøkonomi