Gå til sbm.no
Den nye mobilbanken gir deg en smart og komplett bank rett i lomma.

Ny og skreddersydd:

Banken rett i lomma

Med banken i lomma har du tilgang til alle selvbetjente funksjoner. Når som helst. Hvor som helst.

Sparebanken Møre lanserer en splitter ny mobilbank som har blitt til i en unik prosess hvor brukerne selv har bidratt til å skreddersy løsninger og funksjoner. 

Begeistret
– Den nye mobilbanken er bra! En super bank jeg kan putte rett i lomma og som er åpen døgnet rundt. Mer moderne, mer brukervennlig og mye smartere enn den forrige, mener Kamilla Ellefsen (24) fra Ålesund etter å ha sjekket ut den nye mobilbanken i noen dager.

Hun er en av flere kunder i alderen 16 til 63 år som har stilt opp for Sparebanken Møre i utviklingen av en ny mobilbank. Hun var også blant de 200 som testet mobilbanken før den nå lanseres.

Kundenes behov
– Allerede i starten av prosjektet valgte vi å involvere noen av våre kunder. Gjennom dybdeintervjuer kartla vi deres behov, preferanser og hvordan de håndterer sin økonomi i det daglige. Innsikten tok vi med i det videre arbeidet. Det ga oss et helt unikt grunnlag for å møte kundenes faktiske behov, forteller Cecilie Bjørnøy, prosjektleder for den nye mobilbanken i Sparebanken Møre.

Den nye mobilbanken er bygget på en helt ny plattform og utviklet på en helt ny måte i samarbeid med Evry, et av Nordens største IT-selskaper. 

Kamilla Ellefsen (24) er en av flere brukere som bidratt til Sparebanken Møres splitter nye mobilbank.

Flere muligheter
Kamilla Ellefsen har alltid mobilen med seg. Glemmer hun den, ser smartklokka hennes bokstavelig talt rødt. Hun har vokst opp med mobil og er vant til at mye kan ordnes med noen tastetrykk.

– Med den nye mobilbanken kan jeg håndtere det meste. Jeg liker de mange nye funksjonene. Det er kjekt å kunne gå direkte til nettbanken i appen, logge inn med fingeravtrykk og det er kult at jeg kan søke opp og kontakte ansatte direkte, sier Kamilla.

Raske endringer
Cecilie Bjørnøy mener tiden var moden og vel så det til å fornye mobilbanken. Kundenes bruksmønster og preferanser endrer seg raskt. Det er stor konkurranse på digitale tjenester og selvbetjente løsninger. Trafikken fra mobil øker mest og mye, og mobil passerte bruken av PC og desktop allerede høsten 2016.

Mobilen viktigere
– Vi opplever at kundene ønsker å kunne utføre flere tjenester fra mobilen enn før, og vi ønsker derfor å tilby en mobilbank som gir kunden mulighet til nettopp dette, sier en stolt og fornøyd prosjektansvarlig Cecilie Bjørnøy.

Å spørre brukerne har gitt mange aha-opplevelser og vært en spennende reise frem til målet om å lage en mobilbank som begeistrer i både utseende, innhold, tjenester og brukervennlighet.

Kontinuerlig utvikling
– Kundene har nå i praksis tilgang til alle bankens selvbetjente funksjoner fra mobilen i en moderne og brukervennlig løsning. Likevel vil vi jakte nye smarte løsninger for å videreutvikle og utvikle nye tjenester. Derfor har vi bygget den nye mobilbanken på en helt ny plattform som gjør oss mer fleksible og bedre rustet til å tilpasse og endre i et raskere tempo, forklarer Cecilie.

Å gjennomføre dybdeintervju med brukerne av mobilbanken ga oss et helt unikt grunnlag for å møte kundenes faktiske behov, forteller Cecilie Bjørnøy, prosjektleder for den nye mobilbanken i Sparebanken Møre.

Flere artikler i kategorien Ung og økonomi