Gå til sbm.no
Ingvild Krokvik Mikkelsen, Forretningsutvikler kundeløsninger og Andreas Olsen, Fagansvarlig betaling og dagligbank i Sparebanken Møre.Løsningen som vi lanserer har integrasjon med Folkeregisteret, og kundene våre kan etablere sparekonto for barna sine på en-to-tre, forteller Ingvild Krokvik Mikkelsen, Forretningsutvikler kundeløsninger og Andreas Olsen, Fagansvarlig betaling og dagligbank i Sparebanken Møre.

Sparebanken Møre:

Nå kan du lage konto til barna på en-to-tre

Med lanseringen av Familiebanken kan du nå på egenhånd etablere en bankkonto for barna dine. Du trenger ikke lenger gå i banken eller finne frem, laste opp og fylle ut dokumenter.

– Dette kan foreldrene enkelt gjøre ved å bruke mobil- eller nettbankappen. Løsningen som vi nå lanserer har en integrasjon med Folkeregisteret, og kundene våre kan etablere en sparekonto for barna sine på en-to-tre. En kort stund etter finner foreldrene sparekontoen til barnet i mobil- eller nettbanken sin, og er registrert som disponenter, forteller Ingvild Krokvik Mikkelsen som er Forretningsutvikler kundeløsninger i Sparebanken Møre.

Hele livsløpet
Konseptet Familiebanken vil trinnvis bli utviklet med nye løsninger i mobilappen slik at Sparebanken Møre skal kunne tilby flere produkter ut ifra alderen til barnet.

– Vi vil også gjøre tilpasninger i nett- og mobilbanken slik at disse også kan tilbys mindreårige. Et annet viktig ledd i utviklingen av Familiebanken er å gjøre det enklere for foreldre å administrere kundeforholdene for hele familien, forteller Ingvild.

Familiebanken
Gjennom Familiebank-konseptet vil banken utvikle nye tjenester som gjør det enkelt for kundene å ha et livslangt kundeforhold til banken.

– Vi ønsker å kunne utvikle løsninger som bygger enda sterkere bånd mellom Sparebanken Møre og familien. Konseptet Familiebanken har som mål å skape og utvikle brukervennlige løsninger som gjør håndteringen av familiens økonomi så enkel og grei som mulig for kundene våre, sier Andreas Olsen, Fagansvarlig betaling og dagligbank i Sparebanken Møre.

Gjennom Familiebank-konseptet vil banken utvikle nye tjenester som gjør det enkelt for kundene å ha et livslangt kundeforhold til banken.

Til dåpen
Første fase med selvbetjent konto-opprettelse for barna tror Ingvild og Andreas vil treffe godt for foreldre som ønsker å opprette en sparekonto for barn fra null til to år, og er det typiske første steget i et kundeforhold. Behovet kan oppstå for eksempel i forbindelse med dåpsgave eller navnefest.

– Vi opplever også at mange ønsker å spare hele eller deler av barnetrygden til barnet sitt. Da trenger du en bankkonto, konstaterer Ingvild.

Enkel og intuitiv
– Løsningen for å lage en konto til barna er robust og brukervennlig ved at den er enkel og intuitiv i bruk. Den tar høyde for om dere er foreldre som lever sammen, er aleneforsørgere eller har delt ansvar. Løsningen håndterer automatisk nødvendig samtykke mellom foreldre, forteller Ingvild Krokvik Mikkelsen.

Samarbeid
Familiebanken utvikles i samarbeid med det markedsledende teknologiselskapet Tietoevry, som bistår finanssektoren med digitalisering av tjenester og prosesser som skal skape bedre kundeopplevelser og høyere effektivitet. 

Flere artikler i kategorien Privatøkonomi