sbm.no Gå til sbm.no

Kundeservice

På toppen av pallen

Kundeservice i Sparebanken Møre gikk helt til topps i kåringen av beste kundeservice innen kategorien bank.

Årlig deltar banken på konferansen Call Center-dagene i Oslo. To dager med relevant innhold gir faglig påfyll, noe som til slutt kommer bankens kunder til gode. I løpet av disse dagene deles også Kundeserviceprisen «Best i test» ut.

– Kundesenteret vårt tok en sterk tredjeplass i fjor, og jeg er stolt av at vi i år klatret helt til topps. Det jobbes knallhardt for å tilby kundene våre rask og god hjelp via kanalene våre, og prisen bekrefter at vi lykkes, sier adm. direktør i Sparebanken Møre, Trond Lars Nydal.

Tester alle kanaler
Kundeservice i Sparebanken Møre består av ca. 30 ansatte, som hver dag er i kontakt med over 1100 mennesker gjennom chat, facebook, e-post og telefon.

I forkant av konferansen har hele 143 kundeservicesenter, deriblant Kundeservice i Sparebanken Møre, fått såkalte «Mystery calls». Hvert kundesenter har blitt kontaktet av 25 ulike Mystery Shoppere i de ulike kommunikasjonskanalene hvert enkelt kundesenter har.

Målingen har fokus på hvordan kundene blir mottatt og hvordan henvendelsen blir håndtert, i tillegg til den totale kundeopplevelsen. Undersøkelsen gjennomføres av selskapet SeeYou.

Vil bli best
Vi får årlig gode tilbakemeldinger fra kundene våre på at vi gjør en god jobb, sier leder for Kundeservice, Vibeke Skår Klock.

– Ved å være med på denne målingen får vi i tillegg helt konkrete tilbakemeldinger på hva vi gjør bra, og hva vi bør utvikle videre. Vi er med på dette fordi vi hele tiden ønsker å forbedre oss og levere gode kundeopplevelser for alle som tar kontakt med oss. Dette er også en fin mulighet til å se hvordan vi leverer i forhold til resten av kundeservicebransjen, både innenfor finans og kundesenter i andre bransjer, forteller Vibeke. 

Er med for tredje gang
– Det er spennende å være med på denne konkurransen, og vi har trent mye på ulike rollespill for å bli bedre der vi hadde forbedringspotensial. Mest for å gi kundene våre gode opplevelser, men også for å få en ny tilbakemelding fra de som evaluerer henvendelsene, forteller Anette Håvik, avdelingsleder på Kundeservice.

– Vi kunne ikke være mer fornøyd med førsteplassen, men gleder oss likevel til å få årets rapport og sette i gang med å heve oss enda et hakk, avslutter Anette.

Les også:

Rett på sak
Blant de aller beste


Flere lokale vinnere

Det var ikke bare Sparebanken Møre som gjorde det bra under prisutdelingen. Sunnmørsposten gikk av med seieren i sin kategori og ble også nummer tre på tvers av alle klasser. I kategorien energi var det Tussa som gikk helt til topps. Vi gratulerer!

Både Tussa, Sunnmørsposten og Sparebanken Møre var best i sin klasse.

Flere artikler i kategorien Privatøkonomi